Thursday, July 5, 2012

Jepun Lancarkan Robot Gundam Terbesar


Jepun baru-baru ini melancarkan Replika robot Gundam terbesar. Robot ini mengambil alih kompleks perlancongan Diver City Tokyo Plaza dengan menjadi ikon penjaga komplek tersebut.

Dengan tinggi 18 meter dan robot 35 tan, Gundam telah mengambil alih kebanggaan tempat perlancongan di depan kompleks Diver City Tokyo Plaza - yang merupakan tempat taman hiburan dari seri animasi atas nama yang sama.



Pengunjung yang datang ke tempat pelancongan Diver City mempunyai kesempatan untuk melihat seperti apa hidup robot Gundam ini di dalam animasi popular. Dengan lebar 16 meter Dome G-pawagam memaparkan gambar dinamik dari adegan terkenal dalam siri terakhir.

Sementara di daerah lapangan, tetamu boleh melihat 1/1 Inti Ver.GFT Fighter dari siri pertama atau patung bersaiz Strike Freedom Gundam Ver.GFT dalam siri Takdir Benih. Pemandu pelancongan asal Itali Marco Rondoni mengatakan pada kunjungannya: "Tidak ada yang sama di Itali.



'Mechanic reka bentuk Robot Gundam ini sangat indah. Ini sangat nyata ... semua rangkaian Gundam benar-benar nyata seperti perang nyata, tidak seperti robot lain. "

Animasi siri televisyen 'Mobile Suite Gundam' bermula pada tahun 1979. Sejak saat itu sekuel dan spin-offnya telah banyak beredar dipasaran.




Walaupun sering terjadi kekeliruan antara robot cereka sains Amerika Syarikat (Transformers), Gundam mempunyai identiti tersendiri dan fans besar di seluruh dunia.



Tabekpuang

No comments:

Post a Comment